mandag 20. desember 2010

Pepperkaker og selvdesignet slede

Hehe, da var det på tide å starte med pepperkakebaking. Jeg må innrømme at
jeg juksa litt, kjøpte ferdiglagd pepperkakedeig i butikken... Jeg er utålmodig av meg, og
jeg hakke tid til å la deigen hvile i 1 døgn. Jeg hadde lyst til å prøve å designe noe selv i år.
Og kom frem til at en slede ville være enkelt og greit å lage. Jeg startet å skisse alle delene til sleden,
la de på utskjevlet pepperkakedeig og skjærte ut med kniv. Jeg ble fornøyd med formene, men glemte
helt at pepperkakene kom til å heve seg veldig under steking... Hehe, må si at sleden ble veldig mye feitere
enn forventet! Og reinsdyret også, det ser ut til å ha kost seg litt for mye. Men jaja, klisset på med melis og annet sukkerier, og resultatet ble vell litt søtt.
Man kan se det er hjemmelagd iallefall : D Gleder meg til å knuse og spise!




Kaloribomber! NomNomNom

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar