mandag 29. mars 2010

Keramikk - arkitexture

Denne oppgaven her hadde vi like før jul. Det er en av de oppgavene jeg har likt best hittil, egentli. Jeg liker å jobbe med keramikk, man kan liksom bare forme akkurat det man vil, med bare hendene.

Hvis du har tatt en titt på bilde jeg laget i arkitexture oppgaven, så er det til stor hjelp. Denne oppgaven er del 2 av den Vi skulle nemlig lage et bilde i keramikk i A4 størrelse, av arkitexture bildet.

Vi fikk utdelt en leire klump, og skulle kjevle den ut til A4 format. Vi la et ark over med konturene av byggningene fra den forrige oppgaven, og tegnet over strekene så det ble avtrykk av de i leiren. Vi fjernet arket, og så ble det bare fritt frem. Vi fikk lage hvilke som helst teksturer vi ville, med va vi ville. Her var det bare mangel på kreativitet som kunne stoppe oss. Det eneste vi måtte få frem i keramikken var byggningene, og vi måtte prøve å lage byggningene så 3D som mulig. Dette fikk vi til med å skjære bort enkelte partier.

Teksturene jeg valgte, ble laget med blant annet bruk av kniv, gaffel, bokstavsmykket mitt og en pensel.
Før bildet skulle brennes, fikk vi velge om vi ville ha på Oksyd, eller hva det heter. Der det er lysere partier har jeg valgt å bruke det. Dette fordi bildet skulle bli litt mer spennende.

Og med et stort smil, kan jeg fortelle at bildet mitt ble kåret til "Ukens Bilde" på skolenettsiden vår i uke 12.
(www.gerhard-schoning.vgs.no)Jeg ble skikkelig glad når jeg fant det ut. Man får iallefall lyst til å fortsette å lage ting når de blir satt pris på!
: DD

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar